TEKNOLOGI

Teknologi er en del af vores DNA

Realiser ditt digitale potensiale

Teknologi er en del av vår DNA, og å velge de rette teknologiene er essensielt, hvis du skal kunne realisere ditt digitale potensiale og få mest mulig verdi ut av innsatsen din. Derfor jobber vi alltid med den nyeste og beste teknologien, og utvikler parallelt våre egne verktøy og applikasjoner, som kan optimere vårt eget arbeid – og optimere våre kunders digitale tilstedeværelse.

Vi hjelper deg med å velge den teknologien som passer til din organisasjon og dine ambisjoner. Samtidig leverer vi det korrekt oppsettet og opplæringen, vedlikeholdet og utviklingen som skal til for at teknologien skal bidra til din suksess.

Under kan du lese om våre egne teknologier og de systemene vi er partnere av.

Mathias Faaborg

Chief Digital Officer

faaborg@iihnordic.com
20 26 87 89

Machine learning

Ønsker du at blive en del af fremtiden og bruge dine data til at forudsige, hvad der kommer til at ske?

Mange taler om det, få ved, hvad det er, og kun enkelte kan udføre det. Machine Learning handler kort og godt om at aktivere data gennem brugen af intelligente algoritmer, der er i stand til at være selvlærende. Dermed kan du gennem brugen af Machine Learning bl.a. komme i stand til at lave forudsigelser af dine kunders præferencer og derigennem optimere din forretning. Vi har bl.a. brugt vores machine learning-produkt & kompetencer til følgende cases:

  • Forudsigelse af markedsudvikling for standardvarer, hvilket affødte en EBITDA impact på 5-10% på 1 år gennem optimering af procurement funktionen.
  • Forudsigelse af brugeres adfærd på eCommerce sites mhp. at optimere load tiden, hvilket affødte en stigning i omsætning på berørte kunder på +30%.
  • Forudsigelse af vejhændelser (bl.a. trafikuheld) på tværs af Danmark for at sænke responstid og transporttid.

Vi er førende i markedet for machine learning og kan modificere vores teknologi til at understøtte din forretning og dine behov. Kontakt os for komme i gang med at optimere din forretning og skabe værdi for dine kunder

Loadspeedoptimering med Machine Learning

Med intelligent brug af data vil vi kunne forudsige, hvor brugerne har tænkt sig at klikke. Ved at preloade siden i baggrunden oplever dine brugere, at websitet loader hurtigere, og de får dermed en bedre brugeroplevelse.

En hurtig loadspeed har direkte indflydelse på din forretning – ved bare 1 sek. langsommere loadhastighed falder konverteringsraten typisk 20%. Ved 2 sek. er det ca. 35% fald. Herfra er det ikke svært at lave det endelige regnestykke.

Vi har udarbejdet en machine learning engine, som ved hjælp af Google Analytics- eller Adobe-data er i stand til at lave forudsigelser på den enkelte brugers adfærd.

Med et lille script gennemanalyserer vi jeres data og kan på daglig basis se, hvor præcist vores engine rammer. Det tager typisk 3-6 uger afhængigt af sitets størrelse og herfra forbedres load speed hele tiden, når vores «load speed machine» bliver mere og mere intelligent.

Markant forbedret load speed med machine learning

Visitdenmark har oplevet en load speed-forbedring på hele 40% på tværs af sitet, og på udvalgte sider er load speed forbedret 75%. Det har haft positiv effekt på konverteringer for alle de otte lande, Visitdenmark opererer i.

Searchmetrics

Searchmetrics er verdens beste SEO-verktøy – og er blitt kåret til nettopp det de siste 3 år i strekk. Ingen andre SEO-verktøy har så komplette data og gir så mange retningslinjer for både tekst, teknikk og lenker. Searchmetrics forteller deg nøyaktig hvor du skal sette inn for å løfte dine sider til topplasseringer og få mer organisk trafikk, slik at du kan arbeide mer effektivt og få bedre resultater. IIH Nordic er den største partneren i Norden, og den eneste som har deres høyeste Safir-sertifisering. Vi hjelper deg med alt fra oppsett til opplæring, løpende utvikling og sparring, samt orientering om nye muligheter.

Searchmetrics Sapphire Partner

Google Analytics 360

La årets analytics-hus hjelpe deg med å oppgradere din Google Analytics-tracking til Google Analytics 360 Premium. Vi er spesialister i å sikre at du får full avkastning av oppsettet, og dekker alt fra behovsavdekning og datastrategi til BigQuery, KPI-er, korrekt og avansert oppsett, opplæring i systemet, vedlikehold av systemet, overvåkning, bruk av intelligente plugins, sikring av forankring i organisasjonen, utvikling av dashboards og sist, men ikke minst bruk av Machine Learning samt AI for fremtidig bruk.

Google Analytics 360 Suite

Google 360 Suite

360 Suiten fra Google er et sett verktøy for digital markedsføring og forretningsvirksomhet som tilsammen utgjør Google Enterprise Marketing Martech-pakken, som skaper utgangspunktet for en sammenhengende datadrevet markedsføring på nett. Suiten inneholder i tillegg til Google Analytics 360 og Google Tag Manager 360, A/B testverktøyet Google Optimize 360, spørreskjemaverktøyet Google Survey 360, datavisualiseringsverktøyet Google DataStudio 360 og til sist Google Attribution 360.

Google Analytics 360 Suite

Få et enterprise tag management-system som styrer alle dine integreringer, scripts og overholdelse av GDPR. IIH Nordic er en sertifisert partner, og vi hjelper store nordiske og internasjonale virksomheter få maksimalt utbytte av sin data ved hjelp av Tealium. Tealium er for de ambisiøse, som har erfaring med IT-problemstillinger som ikke blir løst og til slutt ender opp med å koste virksomheten. Som sertifisert partner kan vi levere alt fra opplæring til oppsett, bruk av systemet, sparring og rådgivning, slik at du får maksimalt ut av din investering.

DoubleClick by Google

DoubleClick er Googles dedikerte enterprise Adserving-plattform, som hjelper deg med å holde styr på dine digitale markedsføringsaktiviteter, fra display til gjenmarkedsføring – gjerne i tett integrasjon med dine analytics-data.

Gjennom en kombinasjon av en effektiv brukerflate og adgang til stort sett alle kanaler, får du et samlet overblikk over både aktiviteter og resultater i ett system.

Google DoubleClick er ett av verdens mest utbredte Adserving-systemer og brukes av større virksomheter som har bruk for et operasjonelt verktøy som sikrer optimal utnyttelse av markedsføringsbudsjettet.

Optimizely

Optimizely er ett av de ledende verktøyene som brukes til å utføre en A/B split-test. Hold to versjoner av den samme siden opp mot hverandre, sammenlign ytelse og utfør multivariate-tester.

Sommeren 2015 gikk Optimizely fra kun å fokusere på A/B test-, split-test- og multivariate-testløsninger til å utvide produktpaletten med et enterprise-verktøy, som er utvidet med et parallelt tilgjengelig og avansert personaliseringsverktøy, som kjører på samme driftssikre brukerflate som deres anerkjente testing-motor.

IIH Nordic er Optimizely Solution Partner og hjelper våre kunder med å implementere Optimizely, og velge og sette opp tester.

Digital konkurrentanalyse

Hva gjør konkurrentene våre, hvor er vi bedre enn dem, og hva gjør vi dårligere? Hvilke verktøy bruker de? Hvilke kampanjer kjører de? Hvordan ser organisasjonen deres ut? Hvis markedet stiger, stiger vi da mer enn gjennomsnittet, eller følger vi bare utviklingen?

Dette er innsikt og spørsmål som du kan få løpende svar på ved hjelp av vårt digital competitor insight tool. Med en sammensetning av over 25 verktøy, er vi i stand til å gi deg den nødvendige kunnskapen om konkurrentene, slik at du ikke handler reaktivt, men proaktivt.

Competitor index ser bl.a. på Google-søk, kampanjer, lytter til sosiale medier, gir tech insight, people insight samt mange andre ting, som tilsammen gir deg et uvurderlig innblikk i og overblikk over konkurrentene.

Google Analytics-plugin

Utover selve kjernefunksjonene som er innebygget i Google Analytics, finnes det over 70 forskjellige apper og utvidelser innen visualisering, databerikelse, CRM og mange andre områder, som tilsammen kan sikre et mer individuelt målrettet Analytics-oppsett i forhold til virksomheten din – uten at det nødvendigvis krever omfattende programmering eller utvikling.

Ved å kombinere ditt Google Analytics-oppsett med de rette plugins og apper får du raskt forbedret data, lagt til nye dimensjoner eller gitt deg selv mer handlingsorienterte anbefalinger.

Speed Learning App

Hvordan får du tilgang til ny kunnskap effektivt og konsentrert, og hvordan onboarder eller offboarder du effektivt? Hvordan sikrer du at verdier og nye strategier blir forankret i organisasjonen? Hvordan øker du konsentrasjonen, minsker forstyrrelser og blir mer effektive? Hvordan får du mere ut av medarbeidernes tid?

IIH har med vår 4-dages arbeidsuke utviklet en speed learning-app, som øker effektivitet, kunnskap og konsentrasjon, og som sikrer at du hele tiden utvikler deg intelligent i en travel hverdag.

AdWords-automatisering 2.0

Skru automatisk opp eller ned for bud for å oppnå den ideelle plasseringen, sett annonser på pause, hvis ikke de yter som de skal, eller send deg selv en e-post hvis et kampanjebudsjett nesten er brukt opp.

Med automatiserings-robotics sikrer vi bl.a. at du ikke betaler mer enn du skal, ved å følge daglige, ukentlige og månedlige prisfluktuasjoner og inkluderer faktorer som f.eks. værdata og konkurrentaktivitet. Automatisert AdWords-optimering sikrer optimal ytelse og større ROI på AdWords-budsjettet ditt, med mye mindre manuelt arbeid.

Vil du vite mer? Send oss en e-post eller ring 70 20 29 19